Rome, Tivoli, Siena, meer van trasimeno, Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Ingeborgh Tesselaar - WaarBenJij.nu Rome, Tivoli, Siena, meer van trasimeno, Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Ingeborgh Tesselaar - WaarBenJij.nu

Rome, Tivoli, Siena, meer van trasimeno, Florence

Blijf op de hoogte en volg Ingeborgh

12 April 2018 | Italië, Firenze

Mary allereerst voor jou dit verslag! Lief dat je elke dag kijkt en sorry voor de radiostilte de afgelopen dagen! Na een paar dagen slecht internet nu weer een berichtje! En we hebben wat meegemaakt hoor! Op de camping bij Rome zijn we 2 dagen geweest. 1 dag totaal doorweekt van alle regen en dus maar lekker om en rond de camper gebleven. Hele mooie grote camping onder een dek van naaldbomen. TeddY heeft zich eindeloos vermaakt met alle poezen die daar rond liepen (hihi)

Daarna zijn we via Tivoli door gereden naar Orbetello, een plaatsje aan de kust 120 km boven Rome. Heerlijk aan het strand. Omdat het weer daar de dag erna zou omslaan naar regen zijn de er 1 nachtje gebleven.

Via Siena zijn we naar het meer van trasimeno gereden. Een camping waar mijn oom en tante altijd staan. ‘Hun’ standaard plekje was bezet dus zijn we wat verder gaan staan. Over 3 maanden staan ze er weer en ik heb een briefje ( in plastic) ergens verstopt op de camping. Kijken of ze over 3 maanden aan de hand van mijn hints mijn briefje kunnen vinden ;) we hebben in ieder geval even gefacetimed. Ook daar zou het gaan regenen dus vanmorgen voor de regen zijn we doorgereden naar Florence!
Weer een heerlijke camping, vlak bij het centrum.

De camping heeft een eigen shuttlebus naar het centrum dus daar hebben we uren in de zon gelopen. TeddY is gesloopt van al het geknuffel en geaai. Inmiddels aan een heerlijk wijntje in het restaurant/lounge gedeelte van de camping.

Morgen blijven we hier ook staan, even relaxen en genieten van de mooie omgeving. Zaterdag rijden we richting Pisa..

Fijne avond allemaal! Leuk dat jullie de moeite hebben genomen dit te lezen!

• 13 April 2018 - 05:52

Margret:

Heel leuk om je travels zo te volgen. Je zit al dicht bij Alison in Lucca!! Ik weet het zeker dat ze het heel leuk vindt als je "langs" komt. :-)

• 13 April 2018 - 07:56

Mary V. Voorbergen:

Wat lief van je. Jammer dat jullie een paar slechte dagen hebben gehad. Wij zijn (37 jaar geleden) naar Porlezza geweest aan het meer van Lugano. Mijn schoonouders gingen daar elk jaar naartoe, (45 jaar lang naar dezelfde camping). En als je naar de horizon keek en het werd er donker tussen de bergen, dan kon je rekenen op noodweer. De onweer was ook niet normaal meer, je voelde de grond trillen. Wij zaten toen in een tentje en m'n man als een gek een geul rond de tent aan het graven. Ook moesten we met scheerlijnen de tent vastmaken aan de auto. Oh wat kan het daar spoken zeg. En dan de volgende dag weer super mooi weer. Ik heb dat 2x meegemaakt, dus voor mij geen k(r)amperen meer.
    Nou nog veel veilige km. knuffel voor TeddY en ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's.

• 13 April 2018 - 09:42

Annette:

Wat weer een leuk verhaal Ingeborgh! We kunnen je reis helemaal "meemaken".
    Een groot nadeel: er is haast geen reden meer om er zelf heen te gaan, haha........
    Veel plezier verder in dit mooie land, we kijken we uit naar de volgende verhalen.